Постійна адреса публікації

http://metodportal.net/node/138100

Дата публікації
2017-11-21 18:16

Методична розробки заняття з розвитку рухової активності дошкільників
Фізкультурно-оздоровча прогулянка «Зимові розваги»
Мета: Продовжувати формувати та закріплювати навички основних рухів (ходьба, біг, метання у горизонтальну ціль), вправ спортивного характеру (ходьба на лижах). Розвивати силу й витривалість (катання на санчатах), кмітливість, швидкість та спритність (естафети). Навчити дітей піклуватися одне про одного.
Обладнання: санчата (2 шт.), обручі (2 шт.), прапорці (4-5 шт.), кеглі (4-5 шт.), лижі (за кількістю дітей), ключки (2 шт.), шайби (2 шт.).


Хід прогулянки
I.                  Вступна частина.
1.1.Споспереження за природою.
Вихователь:
- Діти погляньте уважно навкруги, що ви бачите навколо?
- Які зміни у природі ви помітили?
II.               Основна частина.
2.1.Подорож лісовими стежинками.
Діти ідуть «слід у слід», бігають, оминаючи перешкоди, які є на майданчику, щоб знайти де живе білочка.
Вихователь пропонує дітям: відгадати загадки:
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема. Це прийшла до нас…
 (Зима)

Ой, зима все посріблила,
Світ весь ковдрою накрила,
З неба вже летять пушинки,
Всім відомо-це…
(Сніжинки)

Росте вона донизу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє
Вона заплаче і зникає.  (Бурулька)

2.1. Перша стежка до домівки білочки. Гра «Уяви себе…»

Вихователь:Уявіть себе білочкою: пострибайте і присядьте, в гору руки підніміть, мов за гілочку чепляймось, знов високо стрибніть і на гілку плавно сядьте (проводиться комплекс загально-розвивальних вправ «Білочки»); уявити, як білочки сидять спокійно на гілочці затамувавши подих, спостерігають за бурульками на дереві, зробити вдих через ніс і довгий видих через рот, видихаємо (повторити 5-6 разів).
Вихователь: Уявіть себе бурульками:спочатку ви капельки води, які стікають:крап-крап, крап-крап (плескаємо в долоні і промовляємо крап-крап, крап-крап, далі піднімаємо плавно руки вгору заразом робимо вдихи та видихи (проводяться вправи для відпочинку та релаксації).
Вихователь: Ми так довго з вами йшли,
                       дупло білочки знайшли,
                       ось яке воно маленьке,
                       непомітне і тепленьке (діти розглядають приготовану декорацію - дупло білочки).

2.2.         Друга стежка до домівки ведмедя.  

Діти ідуть «слід у слід», шукають сліди ведмедя, оминаючи перешкоди, які є на майданчику, щоб знайти де живе домівка ведмедя.Вихователь ділить дітей на дві команди (проводить змагання «Хто швидше зробить для ведмедя?»).
2.3.         Третя стежка центральна лісова галявина.  

Вихователь: подивіться діти, яка тут краса, яка гарна і зелена тут красуня лісова (вихователь пропонує пригадати вірш Марії Познанської «Ялинка»: Прибрана ялиночка
Іграшками сяє.
Танці круг ялиночки,
Сміх дзвінкий лунає.
Пишна ялиночка,
Золоті вогні,
Стрінемо радісно Новорічні дні.
З лісу позбігалися
 Білочки й зайчата.
У танок зібралися
З дітками звірята
(хоровод біля ялиночки).
Ох, мороз, морозець так щипає, молодець
Вправа «Морозець» (вихователь пропонує провести дітям самомасаж).
Проводиться самомасаж: долоньок, пальчиків, щічок, носика.
2.4.Розваги на лісовій галявині.  
Вихователь пропонує дітям провести спортивні змагання, бо морозець не страшний тим, хто зі спортом дружить. А сніговики будуть уболівати кожний за свою команду.
  Гра-єстафета «Сніговик». Гравці будують снігову фігуру з 3 комів різної величини. Найбільший ком кладеться на землю, на нього - середній, а найменший, зображає голову, - зверху. Сніговик робиться в зріст людини. На голову йому надягають відро, в руки дають мітлу. Замість очей ставлять вуглинки або гудзики.Граючий встає на відстані 5-7 кроків від сніговика, йому зав'язують очі або надягають маску із заклеєними очима, дають морквину (справжню чи зроблену з пластиліну) і пропонують дійти до сніговика і приставити ніс-морквину (Не обмацуючи руками) на відповідне місце.
Перемагає той, хто зробить це найточніше.
Гра-естафета «Хто швидше перенесе сніжки?». Діти шикуються одне за одним біля лінії старту, де лежать сніжки. На відстані 4-5 м лежить обруч. За командою дитина кладе сніжку на лопатку і переносить її в обруч, а лопатку передає наступному гравцеві. Виграє та команда, в якої сніжки не падали з лопатки і яка швидше закінчила гру.
Метання сніжок у горизонтальну ціль правою та лівою рукою способом «із-за спини через пле­че». Виграє та команда, в якої буде більше попадань у ціль.
Гра-естафета «Влуч у відро». На невеликий сніговий вал ставлять відро. Гравці шикуються на відстані 3-5 м від нього і по сигналу ведучого кидають сніжки, намагаючись потрапити всередину відра. Кожному дається по три спроби, перемагає той, у кого більше влучень.
Гра-естафета «Поспішай, та не збивай». Кеглі (4-5 штук) розставляють на відстані 45-50 см одна від одної. За сигналом перші гравці кожної команди з допомогою ключки обводять шайбою кеглі: одну – справа, іншу – зліва, а добігши до останньої кеглі, так само повертаються і передають шайбу наступному гравцеві команди. Гравець, який збив кеглю, має поставити її на місце. Виграє та команда, яка першою закінчила гру.

ІІI.Заключна частина.
Вихователь підбиває підсумок змагань: перемогла дружба. Пропонує дітям уявити себе бурулькою, яка росте під дахом (підняти руки вгору, піднятись на носочки, потягнутись – зробити вдих); пригріло сонечко, і бурулька почала танути, танути і розтанула (опустити руки, нахилити тулуб вперед – зробити видих, повторити 6-8 разів).


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.           Андріанов В.Є. Рухливі ігри як засіб фізичних якостей дітей / В.Є. Андріанов // Проблеми оновлення освіти на сучасному етапі реформування школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2002. – С. 200-215.
2.           Вавилова Е.Н. Развивайте у дошкольников ловкость, силу, выносливость: [пособ. для воспитателей дет. сада] / Е.Н. Вавилова. – М. : Просвещение, 1981. – 196 с.
3.           Вавилова Е.Н. Укрепляйте здоровье детей: [пособ. для воспитателей и учителей] / Е.Н. Вавилова. – М.: Просвещение, 1986. – 128 с.
4.           Варуха О.В. Особливості організації рухової активності дітей дошкільного віку / О.В. Варуха // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2011. – № 5. – С. 15-21.
5.           Ващенко Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко. – Полтава: Полтав. вісник, 1994. – 191 с.
6.           Вишневський О. Сучасне українське виховання. Педагогічні нариси / Омелян Вишневський. – Львів: Львівський обласний науково-методичний інститут освіти; Львівське обласне педагогічне товариство ім. Г. Ващенко, 1996. – 238 с.
7.           Вікова та педагогічна психологія / О.В. Скрипченко, Л.В. Волинська; за ред. О.В. Скрипченко. – К.: Просвіта, 2001. – 416 с.
8.           Вільчковський Е.С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: [навч. посіб.] / Е.С. Вілчковський. – Суми: Університетська книга, 2004. – 428 с.
9.           Вільчковський Е.С. Рухливі ігри в дитячому садку / Е.С. Вільчковський. – К.: Рад. школа, 1989. – 176 с.
10.       Дмитренко Т.И. Спортивные упражнения и игры для детей дошкольного возраста / Т.И. Дмитренко. – К. : Рад. школа, 1996. – 960 с.
11.       Дошкільнята на прогулянці. 4-6 років / упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 160 с. – (Дошкільна освіта).
12.       Євтушевська Н. Виховання особистості в спорті / Наталія Євтушевська // Рідна школа. – 2011. – №4. – С. 38-40.
13.       Зубалій М. Державний стандарт освітньої галузі «Фізична культура і здоров'я» / М. Зубалій, А. Борисенко, О. Леонов // Фізичне виховання в школі. – 2010. – № 3. – С. 14-17.
14.       Кондратьева И. Как проводить физкультурные занятия / И. Кондратьева // Дошкольное воспитание. – 2006. – № 6. – С. 22-24.
15.       Кудикіна Н. Українські народні рухливі ігри як засіб виховання старших дошкільників / Надія Кудикіна // Рідні джерела. – 2002. – № 4. –             С. 28-31.
16.       Лайзане С.Я. Физическая культура для малышей / С.Я. Лайзане. – М. : Просвещение, 1987. – 156 с.
17.       Ленська Т. Рухова активність на свіжому повітрі / Т. Ленська // Дошкільне виховання. – 2009. – № 11. – С. 12-15.
18.       Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України // Інформаційний збірник МОН України – 2005. – №34-35-36. – С. 77-93.
19.       Сарапулова Є. Задоволення потреби дітей в руховій активності восени / Євгенія Сарапулова // Фізичне виховання в школі. – 2000. – № 3. – С. 30-31.
20.       Сварковська Л. Типи занять з фізкультури / Л. Сварковська // Дошкільне виховання. – 2009. – № 8. – С. 9-11.
21.       Ставаймо в коло: [зб. дитячих ігор] / упоряд. В.Г. Войта, Н.А. Лобода. – К.: Молодь, 1978. – 120 с.

22.       Шашенок Н. Від руху до здоров’я: фізкультурно-оздоровчі прогулянки взимку / Н. Шашенок // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2009. – № 1. – С. 47-53.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Медіадидактика