Постійна адреса публікації
http://metodportal.net/node/138100
Дата публікації
2017-11-21 18:16
Методична розробки заняття з розвитку
рухової активності дошкільників
Фізкультурно-оздоровча прогулянка «Зимові розваги»
Мета: Продовжувати формувати та закріплювати навички основних рухів (ходьба, біг,
метання у горизонтальну ціль), вправ спортивного характеру
(ходьба на лижах). Розвивати силу й витривалість (катання на санчатах), кмітливість, швидкість та спритність (естафети). Навчити дітей піклуватися одне про одного.
Обладнання: санчата (2 шт.), обручі (2 шт.), прапорці (4-5 шт.), кеглі (4-5 шт.), лижі (за кількістю дітей), ключки (2 шт.), шайби (2 шт.).
Хід прогулянки
I.
Вступна
частина.
1.1.Споспереження за
природою.
Вихователь:
- Діти погляньте уважно навкруги, що ви бачите навколо?
- Які зміни у природі ви помітили?
II.
Основна
частина.
2.1.Подорож лісовими
стежинками.
Діти ідуть «слід у слід», бігають, оминаючи перешкоди, які є на майданчику,
щоб знайти де живе білочка.
Вихователь
пропонує дітям: відгадати загадки:
Раптом
в лісі посвітліло,
Стало
всюди чисто й біло.
А
тепла чогось нема. Це прийшла до нас…
(Зима)
Ой, зима все посріблила,
Світ весь ковдрою накрила,
З неба вже летять пушинки,
Всім відомо-це…
(Сніжинки)
Росте вона донизу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче і зникає. (Бурулька)
2.1. Перша стежка до
домівки білочки. Гра «Уяви себе…»
Вихователь:Уявіть себе білочкою: пострибайте
і присядьте, в гору руки підніміть, мов за гілочку чепляймось, знов високо
стрибніть і на гілку плавно сядьте (проводиться комплекс загально-розвивальних
вправ «Білочки»); уявити, як білочки сидять спокійно на гілочці затамувавши
подих, спостерігають за бурульками на дереві, зробити вдих через ніс і довгий
видих через рот, видихаємо (повторити 5-6 разів).
Вихователь: Уявіть себе бурульками:спочатку
ви капельки води, які стікають:крап-крап, крап-крап (плескаємо в долоні і
промовляємо крап-крап, крап-крап, далі піднімаємо плавно руки вгору заразом
робимо вдихи та видихи (проводяться вправи для відпочинку та релаксації).
Вихователь: Ми так довго з вами йшли,
дупло білочки знайшли,
ось яке воно
маленьке,
непомітне і
тепленьке (діти розглядають приготовану декорацію - дупло білочки).
2.2.
Друга стежка
до домівки ведмедя.
Діти ідуть «слід у слід», шукають сліди ведмедя, оминаючи перешкоди, які є
на майданчику, щоб знайти де живе домівка ведмедя.Вихователь ділить дітей на
дві команди (проводить змагання «Хто швидше зробить для ведмедя?»).
2.3.
Третя стежка
центральна лісова галявина.
Вихователь: подивіться діти, яка тут краса, яка гарна і зелена тут красуня
лісова (вихователь пропонує пригадати вірш Марії Познанської «Ялинка»: Прибрана ялиночка
Іграшками
сяє.
Танці
круг ялиночки,
Сміх
дзвінкий лунає.
Пишна
ялиночка,
Золоті
вогні,
Стрінемо
радісно Новорічні дні.
З
лісу позбігалися
Білочки й зайчата.
У
танок зібралися
З
дітками звірята
(хоровод біля ялиночки).
Ох, мороз, морозець так щипає, молодець
Вправа «Морозець» (вихователь пропонує провести дітям
самомасаж).
Проводиться самомасаж: долоньок, пальчиків, щічок, носика.
2.4.Розваги на
лісовій галявині.
Вихователь пропонує дітям провести спортивні змагання, бо морозець не
страшний тим, хто зі спортом дружить. А сніговики будуть уболівати кожний за
свою команду.
Гра-єстафета «Сніговик». Гравці будують
снігову фігуру з 3 комів різної величини. Найбільший ком кладеться на землю, на нього - середній, а
найменший, зображає голову, - зверху. Сніговик робиться в зріст людини. На
голову йому надягають відро, в руки дають мітлу. Замість очей ставлять вуглинки
або гудзики.Граючий встає на відстані 5-7 кроків від сніговика, йому зав'язують
очі або надягають маску із заклеєними очима, дають морквину (справжню чи
зроблену з пластиліну) і пропонують дійти до сніговика і приставити
ніс-морквину (Не обмацуючи руками) на відповідне місце.
Перемагає той, хто зробить це
найточніше.
Гра-естафета
«Хто швидше перенесе сніжки?». Діти шикуються одне за одним біля лінії старту, де лежать
сніжки. На відстані 4-5 м лежить обруч. За командою дитина кладе сніжку на лопатку і переносить
її в обруч, а лопатку передає наступному гравцеві.
Виграє та команда, в якої сніжки не падали з лопатки і яка швидше
закінчила гру.
Метання
сніжок у горизонтальну ціль правою та лівою рукою способом «із-за спини через плече».
Виграє та команда, в якої буде більше попадань у ціль.
Гра-естафета «Влуч у відро». На невеликий сніговий вал ставлять відро.
Гравці шикуються на відстані 3-5 м від нього і по сигналу ведучого кидають
сніжки, намагаючись потрапити всередину відра. Кожному дається по три спроби, перемагає той, у кого більше
влучень.
Гра-естафета
«Поспішай, та не збивай». Кеглі (4-5 штук)
розставляють на відстані 45-50 см одна від одної. За сигналом перші гравці кожної команди з
допомогою ключки обводять шайбою кеглі: одну – справа, іншу – зліва, а добігши
до останньої кеглі, так само повертаються і передають шайбу наступному гравцеві
команди. Гравець, який збив кеглю, має поставити її на місце. Виграє та
команда, яка першою закінчила гру.
ІІI.Заключна частина.
Вихователь підбиває підсумок змагань: перемогла дружба. Пропонує дітям
уявити себе бурулькою, яка росте під дахом (підняти руки вгору, піднятись на
носочки, потягнутись – зробити вдих); пригріло сонечко, і бурулька почала
танути, танути і розтанула (опустити руки, нахилити тулуб вперед – зробити видих,
повторити 6-8 разів).
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.
Андріанов В.Є. Рухливі ігри як
засіб фізичних якостей дітей / В.Є. Андріанов // Проблеми оновлення
освіти на сучасному етапі реформування школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг:
КДПУ, 2002. – С. 200-215.
2.
Вавилова Е.Н. Развивайте у дошкольников
ловкость, силу, выносливость: [пособ. для воспитателей дет. сада] /
Е.Н. Вавилова. – М. : Просвещение, 1981. – 196 с.
3.
Вавилова Е.Н.
Укрепляйте здоровье детей: [пособ. для воспитателей и учителей] / Е.Н. Вавилова. – М.:
Просвещение, 1986. – 128 с.
4.
Варуха О.В. Особливості організації
рухової активності дітей дошкільного віку / О.В. Варуха // Наукові записки
НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2011. – № 5. – С. 15-21.
5.
Ващенко Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко.
– Полтава: Полтав. вісник, 1994. – 191 с.
6.
Вишневський О. Сучасне українське
виховання. Педагогічні нариси / Омелян Вишневський. – Львів: Львівський обласний
науково-методичний інститут освіти; Львівське обласне педагогічне товариство
ім. Г. Ващенко, 1996. – 238 с.
7.
Вікова та педагогічна психологія / О.В. Скрипченко,
Л.В. Волинська; за ред. О.В. Скрипченко. – К.: Просвіта, 2001. – 416 с.
8.
Вільчковський Е.С. Теорія і
методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: [навч. посіб.] /
Е.С. Вілчковський. – Суми: Університетська книга, 2004. – 428 с.
9.
Вільчковський Е.С. Рухливі ігри в
дитячому садку / Е.С. Вільчковський. – К.: Рад. школа, 1989. – 176 с.
10.
Дмитренко Т.И. Спортивные упражнения и
игры для детей дошкольного возраста / Т.И. Дмитренко. – К. : Рад. школа,
1996. – 960 с.
11.
Дошкільнята на прогулянці. 4-6 років /
упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 160 с. – (Дошкільна
освіта).
12.
Євтушевська Н. Виховання
особистості в спорті / Наталія Євтушевська
// Рідна школа. – 2011. – №4. – С. 38-40.
13.
Зубалій М. Державний стандарт
освітньої галузі «Фізична культура і здоров'я» / М. Зубалій,
А. Борисенко, О. Леонов // Фізичне виховання в школі. – 2010. – № 3.
– С. 14-17.
14.
Кондратьева И. Как проводить
физкультурные занятия / И. Кондратьева // Дошкольное воспитание. –
2006. – № 6. – С. 22-24.
15.
Кудикіна Н. Українські народні
рухливі ігри як засіб виховання старших дошкільників / Надія Кудикіна // Рідні
джерела. – 2002. – № 4. – С.
28-31.
16.
Лайзане С.Я. Физическая культура для
малышей / С.Я. Лайзане. – М. : Просвещение, 1987. – 156 с.
17.
Ленська Т. Рухова активність на
свіжому повітрі / Т. Ленська // Дошкільне виховання. – 2009. – № 11.
– С. 12-15.
18.
Положення про організацію фізичного
виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та
професійно-технічних навчальних закладах України // Інформаційний збірник МОН
України – 2005. – №34-35-36. – С. 77-93.
19.
Сарапулова Є. Задоволення потреби
дітей в руховій активності восени / Євгенія Сарапулова // Фізичне виховання в
школі. – 2000. – № 3. – С. 30-31.
20.
Сварковська Л. Типи занять з
фізкультури / Л. Сварковська // Дошкільне виховання. – 2009. – № 8. –
С. 9-11.
21.
Ставаймо в коло: [зб. дитячих ігор] / упоряд.
В.Г. Войта, Н.А. Лобода. – К.: Молодь, 1978. – 120 с.
22.
Шашенок Н. Від руху до
здоров’я: фізкультурно-оздоровчі прогулянки взимку / Н. Шашенок //
Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2009. – № 1. – С. 47-53.
Коментарі